31. julij 2006

Agilni projekti - lahek dostop do izkušenih uporabnikov

Najprej bi omenil razliko med domenskimi strokovnjaki (business experts) in izkušenimi uporabniki (expert users). Ni nujno, da sta to različni osebi, je pa v praksi to večkrat res.

Po domače povedano bi rekel, da domenski strokovnjaki obvladajo teorijo, izkušeni uporabniki pa poznajo vsakdanje operacije v delovnih postopkih. Prvi imajo pregled nad poslovnimi strategijami, drugi pa vedo katere informacije so v določenem trenutku pomembne za izvedbo konkretnega postopka.

Kaj pridobimo z lahkim dostopom do slednjih?
  • Ljudi, ki jim lahko dajemo vmesne produkte v testiranje.
  • Hiter odziv o kvaliteti produkta.
  • Razvojna ekipa pridobi odzive na uporabljene prijeme pri načrtovanju aplikacije.
  • Pridobimo ažurne podatke o funkcionalnih zahtevah
Raziskave (Kiel, Carmel) so pokazale veliko večji uspeh pri projektih, ki so imeli neposredno povezavo med razvojno ekipo in izkušenimi uporabniki sistema, ki ga želimo informatizirati ali izboljšati procese. Razlika se pokaže že pri tedenski frekvenci komunikacije. V odvisnosti od faze projekta je seveda odvisna tudi komunikacija. Ob začetku sta dva sestanka tedensko in dostop prek telefona ali druge elektronske komunikacije običajna.

Pri pomembnih projektih naročnik tudi "posodi" take uporabnike razvojnim ekipam ali pa obratno, nekdo iz razvojne ekipe se začasno "zaposli" pri naročniku in tako pridobi neprecenljive informacije procesov, ki jih želimo informatizirati. V slednjem primeru se tudi ublaži razlika med običajno dvema različnima svetovoma programerjev in uporabniki njihovih izdelkov - lahko se okrepi spoštovanje do drugega dela in zadovoljstvo ob rešitvi.

Ni komentarjev: