23. avgust 2006

JIRA

Zakaj je za firmo dobro, da shranjuje znanje? Kaj sploh to pomeni!?! Proces razvoja programske opreme gre skozi mnogo faz in katerikoli pristop že uporabljamo, vedno bo prihajalo do predlogov za izboljšave in še boj zagotovo bo prihajalo do napak pri implementaciji željene funkcionalnosti. Ni vseeno kako in ali sploh beležimo težave. Te težave in še bolj njihove rešitve so temelj znanja (beri znanje je denar). Ali obstaja način, da znanje nevede (bizarno!) razdelimo med svoje sodelavce ali zanamce. Če nam je kaj do tega, potem se pameten gospodar ne odloča prav dolgo.

JIRA je sistem za projektno vodenje, ki nam omogoča zelo premišljen postopek za evidentiranje programskih pomankljivosti, želj po novih funkcionalnosti, razdeljevanje nalog sodelujočim, pregled nad urnikom posameznikov in skupin. Lahko je podlaga za odločanje o razporeditvah delovnih nalog, posameznim vodjem omogoča razna poročila o zasedenosti posameznikov (na podlagi njihovih ocen!). Razvitih je bilo že ničkoliko vključkov, ki dopolnjujejo osnovno funkcionalnost te spletne aplikacije.

Obstaja mnogo projektov, ki omogočajo prijavljanje napak programske opreme, a se nobena od meni znanih ne približa intuitivnosti in hkrati tolikšni fleksibilnosti. Ker sem se pred leti tudi sam ukvarjal z razvojem tovrstne spletne aplikacije, toliko bolj spoštujem nastalo rešitev.

Več odprtokodnih projektov, ki so mi prekrižali pot (Cayenne, Quartz, Maven, Tapestry, HttpClient...) uporabljajo ta sistem in kot uporabnik na vseh teh se mi zdi, da ima primat z razlogom. Še bolj pa me je prepričal, ko sem ga pogledal v drobovje iz administratorske strani. Sistem lahko namestimo in ga brezplačno uporabljamo mesec dni.

Če poskušam odgovoriti na svoje v uvodu zastavljeno vprašanje kako shranjevati znanje - preprosto, organizirano zbirajmo vsakodnevne težave in jih rešujmo eno za drugo, a pri tem pustimo za sabo sled! Ta sled je referenca, je točka na katero se lahko vrnemo in iz nekaj preprostih stavkov razberemo rešitev. Je referenca, ki nas lahko opomni, da gre osel lahko večkrat na led. Že pomanjkanje komunikacije med sodelujočimi na istem projektu je težava, kaj šele pomeni to za dolgoročne projekte z nestalnimi sodelujočimi.

Ni komentarjev: