9. januar 2006

Agilni projekti - pogosta dostava

Zagotovo je najpomembnejša lastnost vsakega projekta, naj bo ta majhen ali velik, pogosta dostava v hiši pretestirane aplikacije končnim uporabnikom.

Naročnik s tem dobi jasen vpogled v napredek izdelka. Uporabniki lahko na ta način hitreje pridobijo izkušnje in občutek ali je izdelek to kar v resnici potrebujejo. Vse pripombe in novi zahtevki se zbirajo sproti, da je razvijalcem lažje snovanje. Razvojna ekipa se na tak način tudi izogne pogostim zastojem zaradi nezmožnosti sprejetja odločitve o določenem aplikacijskem problemu. Nenazadnje to omogoča zgodnje razhroščevanje in pogostejši pregled nad razvojnim ciklom. Skupini se prileže tudi doza moralne vzpodbude z dokončanjem cikla.

Dostave programske opreme se razlikujejo, saj to lahko pomeni namestitve na delovnih postajah vseh končnih uporabnikov ali pa druga skrajnost posodobitev spletne aplikacije. Slednje je seveda neprimerno lažje, zato lahko dostavljamo pogosteje - tudi v dvo tedenskih ciklih, če je potrebno.

Prepogoste menjave ali nadgradnje uporabnike v najboljšem primeru jezijo. Če je možno si v takih primerih pomagamo z uporabniki, ki želijo imeti najnovejšo različico in tako pri njemu/njej "vadimo" namestitev in od njega/nje pridobivamo povratne informacije.

Integracija in iteracija sta dva različna pojma, ki ju ne smemo mešati. Integracija je postopek, ki mora biti v največji meri avtomatiziran v navezi z avtomatskimi testi in se mora dogajati čim pogosteje - boljše ekipe imajo samo 30 minutni interval. Iteracija pa vsebuje dokončanje sklopa cele skupine, integracije, poročil nadrejenim, pogovora v obliki reflektivnih izboljšav in pa seveda doseganje občutka dokončanja dela naloge. Ta občutek je zelo pomemben in zagotovo pripomore k izboljšanju timskega duha.

Past v katero se radi ujamemo je podaljševanje roka za konec načrtovanih iteracij zaradi nedokončanih delov aplikacije. Četudi dobronamerno, odgovorna oseba za odobritev teh podaljškov ekipi na dolgi rok bolj škodi, saj se emocije ob zaključkih nikoli ne zgodijo.

V odvisnosti od "sovražnosti" okolja oziroma naročnika, se odloča o tem ali naj se fiksira zahtevke do njihove izvedbe. Če naročnik pogosto spreminja zahteve, je to vsekakor pomembno.

Povzeto po knjigi Crystal Clear: A Human-Powered Methodology for Small Teams.

Ni komentarjev: